24-06-2024

Reina vertelt meer over haar ervaringen met het VLP

Vanaf het begin is Reina Otto, Ketenmanager Financieel bij Zilveren Kruis, betrokken bij de samenwerking met het Vaste Lasten Pakket. Binnen Zilveren Kruis zet Reina zich vooral in voor vroegsignalering en het oplossen van schulden.

“VLP biedt de mogelijkheid om een extra oplossing aan te bieden voor onze klanten”

Het Vaste Lasten Pakket biedt een grote meerwaarde voor zowel de medewerkers als klanten. "Het mooie is dat we net dat beetje extra kunnen doen voor onze klanten" zegt Reina. "Na twee betalingsregelingen of een melding bij het CAK zitten we vaak klem. Terwijl we graag verder willen helpen, dus het is fijn dat we nu alsnog een oplossing kunnen bieden.”


Schuldhulpverlening wordt als te grote drempel ervaren

Reina merkt dat de drempel voor schuldhulpverlening als hoog wordt ervaren. Het voelt niet altijd passend. "Het Vaste Lasten Pakket is een geweldige en lichtere oplossing om klanten met risicovolle schulden weer op de rit te krijgen." Daarnaast vinden onze klanten het fijn dat het Vaste Lasten Pakket de regie niet overneemt. “De klant blijft altijd zelf verantwoordelijk en dat is belangrijk. Zelf de regie hebben over je financiën voelt altijd beter."

“De klant blijft altijd zelf verantwoordelijk en dat is belangrijk. Zelf de regie hebben over je financiën voelt altijd beter."

Korte lijnen zorgen voor een fijne samenwerking
De korte lijnen met het team van Vaste Lasten Pakket zorgen ervoor dat de samenwerking fijn is tussen de medewerkers van Zilveren Kruis en VLP. "De medewerkers kennen elkaar aan beide kanten en succesverhalen worden gedeeld. We hebben een tweemaandelijks overleg om de betalingen te monitoren en de klant van Zilveren Kruis blijft altijd centraal staan."

Reina ziet het VLP echt als een uitbreiding van de service van Zilveren Kruis aan klanten. Daarnaast ervaren de klantcontactmedewerkers meer werkplezier. Ze kunnen echt hulp bieden. “Het is belangrijk dat de medewerkers van Zilveren Kruis dit als extra service aanbieden, dus geen verkooppraatjes. We willen dat de klant dit ziet als een extraatje, een hulpmiddel en niet als drukmiddel."

 

Het VLP verlaagt de drempel voor klanten om hulp te vragen
Onze klanten die geholpen zijn door het VLP komen makkelijker terug met een hulpvraag. "De drempel om hulp te vragen is veel lager." Het is een geslaagd project geweest, waarbij Reina uitkijkt naar de verdere samenwerking. ”We zijn klaar voor meer succesverhalen en nog betere ondersteuning voor onze klanten" zegt ze met een glimlach.

Meer weten? Vraag een oriënterend gesprek


Het is niet helemaal juist ingevuld, controleer de gemarkeerde velden en probeer het nogmaals.

Momentje...

Bedankt voor je aanmelding.